marți, octombrie 9

Quinoa cu lapte de cocos si fructe tropicale


Am descoperit quinoa de curand si pot spune ca m-a cucerit iremediabil. Gustul nu este unul care sa iasa foarte mult in evidenta, insa are o textura foarte placuta si daca luam in calcul calitatile nutritive ale acesteia atunci quinoa devine preferata mea.

Imi place enorm orezul cu lapte, insa de ceva vreme  proteinele din lapte imi fac rau. De cateva zile tot incerc sa imi fac timp sa pregatesc cateva portii. In aceasta dimineata nu mi-am putut scoate din cap orezul cu lapte. Pentru ca laptele de vaca iesea din start din calcul, am cumparat inca  de ieri lapte de cocos. Am cumparat mai multe sortimente de lapte de cocos de-a lungul timpului fara a fi foarte multumita de consistenta acestuia. Laptele pe care il folosesc acum este acesta:



Il cumpar de la Mega Image. Costa in jur de 5-6 ron cutia de 200ml ,insa este foarte consistent. Nu este apa chioara ,ci are foarte multa pulpa de cocos pasata in consitenta sa. Il gasiti la raionul de produse asiatice.





In cele din urma am renuntat si la orez si am ales sa prepar quinoa cu lapte de cocos si fructe tropicale. A fost o alegere buna,mult mai sanatoasa si spre surprinderea mea si mai gustoasa.

Ingrediente (pentru 2 portii):
1/2 pahar de quinoa;
200 ml lapte de cocos;
1 pahar apa;
1 lingura miere;
ananas, papaya, mango.

Preparare:

Quinoa se clateste sub un jet de apa rece si se pune la fiert impreuna cu un pahar de apa. Se fierbe la foc mic intr-un vas acoperit. Cand apa este aproape absorbita  se adauga jumatate din cantitatea de lapte de cocos si se continua  fierberea pana cand quinoa este gata. De regula quinoa este fiarta in cel mult 10 minute.

Cand  quinoa a fiert se opreste focul si se adauga mierea amestecandu-se bine pentru a se omogeniza.  Eu am pus doar o lingura de miere pentru ca nu imi place dulcele in mod deosebit, insa poate fi pusa si mai multa,  dupa gustul fiecaruia.

Se pune quinoa in bolurile din care va fi servita si apoi se repartizeaza restul de lapte de cocos, astfel incat quinoa sa nu stea in foarte mult lichid insa nici sa fie uscata.

Fructele de taie in cubulete si se aseaza inainte de servire in boluri. Am folosit fructe proaspete insa cred ca merg si fructe din compot, cu conditia  sa fie scurse bine de lichidul in care au stat.

Quinoa astfel pregatita a fost un mic dejun delicios, sanatos si consistent. Poate fi considerat in acelasi timp si un desert de succes.




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu