vineri, ianuarie 20

Prajitura FANTA

Am vazut aceasta prajitura pe un forum.Reteta este putin diferita de cea pe care o postez. In primul rand nu am folosit Fanta( de unde si numele prajiturii). Am folosit Santal de portocale. Am modificat si cantitatile si unele ingrediente de la blat si crema pentru a obtine o prajitura mai pe gustul meu. Reteta originala o gasiti aici: http://www.culinar.ro/forum/continut/Retete-in-imagini/8746/Prajitura-cu-branza-si-Fanta/


Ingrediente pentru blat:

7 oua (separate)
100 ml. Ulei
1 praf de copt
6 linguri de zahar
2 linguri de cacao
3 linguri de faina
2 linguri amidon de porumb

Ingrediente crema
450 g branza de vaci
1 cutie branza fina Philadelphia
1 pachet unt
150 g zahar
4 plicuri cu zahar vanilat.

Ingrediente jeleu:

850 ml suc de fructe
2 plicuri budinca de vanilie
5 linguri de zahar.

Am inceput prepararea prajiturii cu pregatirea blatului. Se separa ouale. Batem albusurile spuma si le punem deoparte. Separat batem galbenusurile cu zahar pana obtinem o crema fina. Zaharul nu este nevoie sa fie total dizolvat. La copt blatul va fi usor crocant datorita lui.

Peste crema de oua adaugam uleiul putin cate putin. Eu l-am pus cu lingura si am amestecat bine dupa fiecare lingura de ulei. Cand crema este omogenizata, adaugam faina,amidonul, praful de copt si cele 2 linguri de cacao. Amestecam bine.

La final incorporam albusurile batute spuma. Compozitia trebuie sa aiba o oarecare fluiditate , nu trebuie sa stea tare. Punem compozitia intr-o tava unsa si tapetata cu faina.


Coacem blatul in cuptorul incins circa 25-30 de minute. Este gata cand trece de testul scobitorii. Dupa 20 de minute verificati-l daca stiti ca aveti un cuptor mai iute. Cand este gata se scoate si se lasa la racit. Blatul acesta este atat de fain, incat vreau sa il incerc si la prepararea torturilor. Este pufos si gustos.

Intre timp preparam crema de branza. Untul la temperatura camerei se bate cu zaharul tos si cel vanilat pana se obtine o crema pufoasa si se dizolva zaharul. Sincera sa fiu a durat cam mult pana a iesit crema asa cum mi-am dorit. Cand crema de unt este gata adaugam branza proaspata de vaci si crema Philadelphia (sau ce alta crema fina folositi). Omogenizam bine. Este extrem de buna. Nu va apucati sa o gustati, daca nu vreti sa ramaneti fara ea:)).


Dam crema la rece pana se raceste blatul si o putem intinde peste el.

Jeleul se prepara conform instructiunilor de pe plicul de budinca, cu mentiunea ca in loc de lapte vom pune sucul de fructe.


Prajitura este usor de asamblat. Peste blat se uniformizeaza crema de unt. Untul din crema ii ofera stabilitate si daca e tinut la rece , crema va sta foarte bine pe prajitura. Cand jeleul este foarte putin cald se niveleaza peste crema de branza si se da la rece.

Am tinut prajitura la frigider 3 ore, pana a fost gata de taiere.

Este o prajitura frumoasa, iar gustul este la fel de bun ca si aspectul.

Sper sa va placa!

4 comentarii:

  1. sa stii cam incercat-o si eu cu cantitatile tale, a iesit mai buna decat reteta pe care o aveam, bravo!!!

    eu folosesc de fiecare data mirinda cu portocale, e sucul preferat la noi in casa, iar ai mei iubesc prajitura asta, se termina iiiimediat!:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, am ajustat cantitatile la branza si suc,astfel au iesit straturile mai echilibrate. Si noua ne-a placut foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
  3. chiar este foarte buna... mancam in copilarie

    RăspundețiȘtergere
  4. Încercati cu Santal de Portocale. Iese muuult mai buna 😄

    RăspundețiȘtergere